Project omschrijving

0
Clicks (totaal)
0
Impressies (totaal)
0%
View Through Rate

CoronaMelder App Campagne

Adverteerder: DPC
Bureau: Initiative
Looptijd: november & december 2020
Inzet: Fixed App Install banner, outstream video & IAB click campagne

Afgelopen jaar kregen van de overheid de vraag hoe we de Coronamelder app onder de aandacht konden brengen binnen ons netwerk middels een campagne. Deze campagne bestond uit 3 lagen:
1. Motiveren
2. Informeren
3. Activeren

Het doel was om zoveel mogelijk clicks naar de Apple Store / Google Store te realiseren met als uiteindelijk doel zoveel mogelijk downloads van de CoronaMelder App. We hebben hiervoor de App Install banner op Racingnews365 voor het eerst ingezet. Dit is een nieuw custom formaat die in-app en op mobile web zichtbaar was gedurende 5 dagen in de campagneperiode. Tegenwoordig is de App Install banner ook beschikbaar op desktop.

We hebben deze 5 dagen ingezet, waarbij 12.000 clicks zijn behaald: 6000 clicks die Iphone gebruikers richting de Apple Store stuurden en 6000 clicks die Android gebruikers naar de Google Store stuurden. In totaal hebben meer dan 500K gebruikers de uiting gezien in app.

Motiveren & Informeren

Outstream video inzet: 20 seconden
De outstream video voor het motiveren & informeren heeft met een VTR van 29% boven de IAB benchmark gepresteerd (15 seconden, 30-40%). Daarnaast heeft de video met een CTR van 0,32% ook een goede click through rate behaald. Het lijkt er dus op dat mensen toch meer informatie wilde weten over de CoronaMelder app.

Activeren – Click campagne

Fixed App instal banner – Racingnews365
De app install banner op Racingnews365 heeft enorm goed gepresteerd. Deze fixed custom made banner stond een week bovenin de app van Racingnews en clickte erg goed. Deze hebben we ingezet met twee verschillende landingspagina’s voor IOS en Android.

coronamelder app

IAB

De IAB click campagne hebben we verdeeld over IOS en Android. Hier moesten we wel targeten omdat er twee verschillende landingspagina’s waren. Dit is ook gebeurd en hebben we uitgeleverd.

IAB – Android: 6.993.000 impressies | 9000 clicks | 0,10% CTR

IAB – IOS: 8.692.000 impressies | 9000 clicks | 0,13% CTR

Wat viel er op:
Het voordeel van click campagnes is dat bij een lage CTR dus als (onbedoeld) voordeel een heel groot bereik wordt gegenereerd. Het bijkomende voordeel van een campagne die is ingekocht op clicks is dat er door de vele impressies die zijn gegenereerd om de clicks te behalen er ook een enorme awareness is gecreëerd met meer dan 20 miljoen impressies served.

Benieuwd wat wij voor jou merk kunnen betekenen? Neem contact met ons op via sales@mmedia.nl of via onderstaande contactformulier.