18 juli 2022

Quantum Native Advertising: nu ook mogelijk op alle IEX Media titels

[M]media gaat samenwerking aan met IEX Media

Met ingang van deze maand is het mogelijk om native te adverteren op ons Finance channel, oftewel de titels van IEX Media. Dit brede portfolio, bestaande uit twaalf titels voor mensen geïnteresseerd in aandelen, beleggen en crypto, heeft in Nederland een enorm bereik binnen een kapitaalkrachtige doelgroep.  Een mooie kans voor adverteerders die deze doelgroep willen bereiken en haar merk binnen deze financiële wereld onder de aandacht willen brengen.

Over IEX Media

In de afgelopen jaren is beleggen steeds populairder geworden binnen Nederland. Maar waar halen Nederlanders nou informatie vandaan wanneer het op beleggen aankomt? IEX is sinds de oprichting in 1999 uitgegroeid tot een van de meest gebruikte informatiebronnen van beleggend Nederland. IEX media mag zichzelf daarmee marktleider noemen van financiële platformen. Met hun portfolio bereiken ze maar liefst 2,5 miljoen particuliere beleggers binnen Nederland en België.

Native advertising

Native advertising, de kameleon binnen advertising. Maar wat is het precies? Native advertenties zijn een vorm van advertenties die lijken op daadwerkelijke content van een website of platform, maar in werkelijkheid dienen als advertentie. Om deze reden hebben de advertenties een natuurlijkere uitstraling dan andere vormen van advertenties. Juist deze uitstraling geeft mensen minder snel de impressie dat het om commerciële doeleinden gaat.  Mensen zullen hierdoor sneller geneigd zijn om de advertentie te openen. Het systeem wat wij voor native advertising gebruiken is Quantum, wat simpelweg de tool is en de oplossing biedt om deze advertenties in de look and feel van iedere website optimaal te managen.

De voordelen van native advertising

  1. Het bepalen van je marktsegmentatie gaat gemakkelijker

Via native advertenties is het mogelijk om je publiek te identificeren binnen jouw doelgroep/merk. Als gevolg hiervan is het ook gemakkelijker om je marktsegmentatie te bepalen. Wanneer je marktsegmentatie goed is, hoef je minder geld te besteden aan campagnes.

  1. Meer traffic naar je website of platform

Native advertising is een uitstekend advertentie-instrument om meer traffic naar een website of platform te generen, vanwege de meer natuurlijke uitstraling ten opzichte van een banner, waardoor men eerder geneigd is erop te klikken.

  1. De costs per click zijn laag

Native advertising resulteert vaak in een lagere cost per click (CPC). Hierdoor heb je onderaan de streep minder kosten nodig om jouw doelstelling te behalen.

  1. Betrouwbaarheid van native advertising

Native advertising versterkt de reputatie van jouw merk. Wanneer de gebruiker een bedrijf of merk vertrouwt, deelt hij deze ervaringen in zijn eigen netwerk. Het is dus van belang dat de inhoud van de native advertentie voldoet aan gebruikersverwachtingen.

  1. Meer attentie door gebruikers van website of platform

Native advertenties trekken over het algemeen sneller aandacht dan andere soorten advertenties. Dit komt omdat het lijkt op echte content, waarvoor gebruikers al op de website zitten. Native advertising sluit daarmee beter aan op de content van de website.

Voorbeelden van Quantum native advertising

Op een artikelpagina:

Quantum native ad

Verwerkt in een video:

Quantum native ad video

De Do’s en Don’ts bij Quantum Native Advertising:

Do’s

  • Gebruik afbeeldingen die gebaseerd zijn op echte mensen
  • Laat zien hoe jouw producten worden gebruikt
  • Hanteer een redactionele benadering om je merk en product meer onder de aandacht te brengen
  • Schrijf volledige zinnen
  • Maak gebruik van bestaande merkboodschappen

Don’ts

  • Voeg geen tekst of logo aan een afbeelding toe
  • Vermeld geen prijsinformatie in titels
  • Gebruik geen merknamen in titels
  • Gebruik niet meer tekens dan de aanbevolen hoeveelheid vanuit Quantum (specs zijn op te vragen via traffic@mmedia.nl

Ben jij na het lezen van deze blog geïnteresseerd in adverteren via het IEX-netwerk? Om de nieuwe advertentiemogelijkheid te vieren draait er momenteel een mooie aanbieding:

  • €5000,-. voor 5 CPM
  • 1.000.000 impressies
  • Minimale looptijd van 3 weken

Neem gerust contact met ons op en bespreek de mogelijkheden.

Geïnteresseerd?

Neem vrijblijvend contact met ons op!

Nog niet uitgelezen? Er is meer!

  • 9 mei 2023

    Azerion lanceert AI-aangedreven Smart Content

    Amsterdam, 9 mei 2023 – Azerion kondigt de lancering aan van ‘Smart Content’, een AI-aangedreven oplossing die advertentietechnologie en video content combineert. De videobibliotheek van Smart Content […]

  • Stephanne

    25 april 2023

    Even voorstellen… Stephanne Klatte

    Maak kennis met onze nieuwste aanwinst voor het programmatic team: Stephanne! Hoe zou je jezelf omschrijven in drie woorden? Enthousiast, Optimistisch, Gemotiveerd Waar ben je geboren en […]