28 mei 2020

Platform161, Adhese en Mannenmedia optimaliseren programmatic media buying keten

Platform161, Adhese en Mannenmedia optimaliseren programmatic media buying keten

Platform161 optimaliseert en verkort media buying keten en creëert win-win situatie voor publishers en adverteerders

De programmatic buying keten kent vele inefficiënties, waardoor adverteerders niet optimaal gebruik kunnen maken van de mogelijkheden die uitgevers bieden. Platform161 heeft als eerste in Nederland samen met Adhese een grote en innovatieve stap gezet in programmatic buying, door het voor de markt mogelijk te maken om direct bij publishers in te kopen, zónder tussenkomst van SSP’s of andere third parties. Mannenmedia is de eerste publisher die deze innovatieve manier van direct programmatic buying inzet.

Sjoerd van der Meijden – Sales & Business Development Director Mannenmedia:

“We zijn constant op zoek om meerwaarde voor onze adverteerder toe te kunnen voegen aan campagnes. Doordat we veel hogere match rates zien, kunnen adverteerders veel efficiënter hun doelgroep bij ons inkopen. Daarnaast kunnen we nu makkelijk targeting toevoegen in de bidrequest. Bijvoorbeeld automerk, type auto, sport, lifestyle, et cetera. Dat is interessant voor buyers. We zijn vooral op zoek naar vernieuwing en alternatieve slimme oplossingen voor onze partners. Via deze weg kunnen we een goed transparant alternatief bieden voor Google en Facebook, die momenteel 75 procent van de gehele advertentiemarkt naar zich toetrekken.”

Voordelen

De innovatie zorgt dat de lijnen en de oude waardeketen van programmatic buying drastisch verkort worden. Daarnaast zijn de match-rates in deze keten significant hoger, waardoor ook de herkenning van gebruikers beter is. Een belangrijk aspect dat vaak over het hoofd wordt gezien. De combinatie van een veel efficiëntere traffic-flow en hogere user herkenning is een unieke mogelijkheid om in de Nederlandse markt optimaal de volledige inventory van Mannenmedia te bereiken.

Marco Kloots – CEO Platform161:

“Als Platform161 is het zeer interessant om te zien wat de resultaten zijn van deze setup. Er wordt veel over gesproken in de branche, de eerste resultaten bevestigen dat dit de richting is die echte waarde in de keten optimaliseert.”

Dennis Reimers – Business Development Manager Adhese:

“We zijn erg verheugd met de integratie van onze nieuwe partner Platform161. Met deze integratie op onze Gateway hebben niet alleen de de inkoop voor Platform161 vele malen efficiënter gemaakt, maar ook biedt dit voor beide partijen nieuwe mogelijkheden voor adverteerders. We kijken ontzettend uit naar onze samenwerking en kan niet wachten om te bouwen aan de toekomst van online marketing.”

Over Platform161

Platform161 is een digitaal marketingplatform (Demand Side Platform) dat oplossingen op maat voor zijn klanten biedt. Klanten kunnen via het platform volledig geautomatiseerd advertentieruimte inkopen.

Over Adhese

Adhese is specialist in advertentietechnologie, server side header bidding en data analytics. De speciale Adhese Gateway biedt uitgevers de mogelijkheid hun rechtstreeks verkochte campagnes te laten concurreren met automated of programmatic advertising.

Over Mannenmedia

Met onze vernieuwende technologie en creatieve advertentie oplossingen brengt Mannenmedia je merk of product graag onder de aandacht. We hebben een ruim aanbod van advertentiemogelijkheden en ontwikkelen zelf content voor onze klanten. Tevens kun je bij ons terecht voor concept-design. Zo zijn wij een one-stop-shop om personen digitaal te bereiken.

Contactinformatie

jeroen.vizir@platform161.com
sjoerd@mannenmedia.nl

Geïnteresseerd?

Neem vrijblijvend contact met ons op!

Nog niet uitgelezen? Er is meer!

  • 9 mei 2023

    Azerion lanceert AI-aangedreven Smart Content

    Amsterdam, 9 mei 2023 – Azerion kondigt de lancering aan van ‘Smart Content’, een AI-aangedreven oplossing die advertentietechnologie en video content combineert. De videobibliotheek van Smart Content […]

  • Stephanne

    25 april 2023

    Even voorstellen… Stephanne Klatte

    Maak kennis met onze nieuwste aanwinst voor het programmatic team: Stephanne! Hoe zou je jezelf omschrijven in drie woorden? Enthousiast, Optimistisch, Gemotiveerd Waar ben je geboren en […]