20 september 2022

Nieuwe social-display mogelijkheden op het [M]media netwerk

Spaceback social-display adverteren

Sinds kort werkt [M]media samen met Spaceback. Dat is goed nieuws, want door middel van deze samenwerking zijn er nog meer advertentiemogelijkheden binnen het [M]media netwerk.  

Over Spaceback

Spaceback is een aanbieder van een Social Display-technologie die een bericht op social media (van Instagram, Facebook, Linkedin, Pinterest, Twitter of TikTok) binnen enkele seconden kan omzetten in een traditioneel online display-formaat dat via alle reguliere inkoopkanalen van programmatic en direct/IO (voor desktop en mobiel) kan worden ingezet.

Hoe het werkt

Na het maken van de creatie behoudt deze het uiterlijk van de social-post, wat betekent dat het aantrekkelijker is voor consumenten, een hogere klikfrequentie genereert en betere resultaten oplevert dan een meer traditioneel display-formaat.

Wat zijn social-display advertenties?

Social-display advertenties zijn recreaties van social media berichten in de vorm van een advertentie.  Deze zijn zo geconfigureerd dat ze traditionele banner placements kunnen maken die aansluiten bij programmatic-campagne doeleinden (awareness, prospecting, DR). Veel merken hebben een social-first benadering van contentmarketing. Social-display advertenties zijn uitstekend voor het combineren van deze content.

Wat zijn de voordelen voor adverteerders?

Social-display adverteren brengt een hoop voordelen mee. Hieronder een rijtje met de vier belangrijkste:

  • Er zijn geen productiekosten, dit wordt allemaal door een automatisch systeem gedaan
  • Het houdt betrokkenheidsstatistieken van gebruikers tot in de puntjes bij
  • Gebruikers ervaren het niet als advertentie omdat het lijkt op een social media post
  • Gaat “banner blindness” tegen met herkenbare advertenties op social media platformen

De kracht van social display advertising

Geïnteresseerd?

Neem vrijblijvend contact met ons op!

Neem contact op

Nog niet uitgelezen? Er is meer!

  • 7 oktober 2022

    Programmatic update: October 2022

    It’s that time again: new month, new [M]media programmatic update! This month’s topics are: The highlights of October 2022 A new publisher in the [M]media network An […]

  • Programmatic update September 2022

    7 september 2022

    Programmatic Update: September 2022

    It’s that time again: new month, new [M]media programmatic update! This month the following topics are discussed: The highlights of September 2022 3 new publishers in the […]