14 juni 2022

Anchor ads: een meerwaarde voor elke website

anchor ad

De online advertising markt blijft zich snel ontwikkelen: bijna dagelijks komen er nieuwe formaten en technieken op de markt. Graag houden we jullie op de hoogte van de nieuwe mogelijkheden waar wij mee getest hebben en van overtuigd zijn dat het van meerwaarde kan zijn voor elke publisher.

Anchor ad

Na een bèta fase van een aantal maanden heeft Google op 23 september het anchor ad formaat volledig uitgerold. De anchor ad is een display advertentie die aan de boven- of onderkant van de pagina verschijnt en zichtbaar blijft op het moment dat er door een bezoeker gescrold wordt. De advertentie kan op elk moment door de bezoeker ingeklapt worden door op een ‘pijltje’ te klikken. Goed om te weten: het anchor ad formaat voldoet aan de The Better Ads Standards.

Inkoopmogelijkheden

De Anchor ad kan op zowel mobiel, tablet als desktop getoond worden en kan niet alleen direct maar ook programmatic ingekocht worden. Per device zijn de onderstaande formaten mogelijk:

Mobiel: 320×50, 320×100

Tablet: 728×90

Desktop: 728×90, 980×90, 990×90, 970×90

Implementatie

Om het anchor ad formaat mogelijk te maken zijn er geen actiepunten voor de publisher. De implementatie ligt volledig aan de kant van [M]media en zal bestaan uit een aanpassing op de servertags.

Voorbeelden

Anchor ad mobile

Anchor ad desktop

Het is mogelijk om een live voorbeeld van de anchor ad op jouw eigen domein te zien. Plak een van de onderstaande parameters achter de URL in je browser en druk op enter. De pagina zal opnieuw geladen worden met daarin een live voorbeeld van de anchor ad.

Top anchor:

#gamBottomAnchorDemo

Bottom anchor:

#gamTopAnchorDemo

Verwachting

De omzet die door de anchor ad gegenereerd wordt is compleet additioneel. Er worden geen ad units verwijderd om de anchor ad mogelijk te maken. De anchor ad wordt meteen aangeroepen op het moment dat een pagina geladen wordt. Gezien de anchor op elke pagina aangeroepen kan worden kan de anchor ad in potentie een additionele ad request per paginaweergave opleveren. 

Uit enkele van onze eigen testen is gebleken dat de Anchor ad een CTR van meer dan 0,4% behaald.

Next steps

Geïnteresseerd in het uitrollen van de Anchor ad op jouw domein? Neem dan contact op met publishers@mmedia.nl en laat ons het onderstaande weten:

Op welke devices kan de Anchor ad uitgerold worden?

  • Desktop
  • Tablet
  • Mobiel
  • Alle

Waar kunnen we de Anchor ad uitrollen?

  • Gehele site
  • Homepage
  • Artikel pagina’s

Welke Anchor ad versie kan er uitgerold worden?

  • Anchor ad top
  • Anchor ad bottom
  • Beide (graag aangeven welke versie op welke pagina’s

Overige vragen?

Geïnteresseerd?

Neem vrijblijvend contact met ons op!

Neem contact op

Nog niet uitgelezen? Er is meer!

  • 26 juli 2022

    Progammatic update: August 2022

    New month, new programmatic update! This month’s news items are as following: The Highlights of July & August In the spotlight: Formula 1 Channel An incredible offer […]

  • [M]media gaat samenwerking aan met IEX Media

    18 juli 2022

    Quantum Native Advertising: nu ook mogelijk op alle IEX Media titels

    Met ingang van deze maand is het mogelijk om native te adverteren op ons Finance channel, oftewel de titels van IEX Media. Dit brede portfolio, bestaande uit […]