Blog
In een snel veranderende markt kun je niet stil blijven zitten; kennis veroudert snel, dus we raken nooit uitgeleerd. Dit is wat ons bezig houdt.
voor een krachtig resultaat
Download nu de Facebook Advertising Guide
Facebook Advertising is een van de meest effectieve manieren om je bedrijf te laten groeien, loyale klanten te creëren en leads en sales te genereren. Geen wonder dat er wereldwijd meer dan 3 miljoen bedrijven adverteren op Facebook. Wil jij gebruik maken van Facebook advertising, maar weet je niet [...]
Social Media Advertising 101
Het opzetten van social media campagnes is tegenwoordig een must om als merk in contact te komen met je doelgroep op social media platforms. Zichtbaarheid creëren op social media kan onder andere gedaan worden door goede content te publiceren waar je doelgroep graag naar kijkt. Een andere manier om in [...]
Mannenmedia verbreedt haar scope en wijzigt naam in [M]media
Mannenmedia, specialist in het digitaal bereiken van mannen, verbreedt haar netwerk met een 30-tal vrouwentitels en verschillende retail websites, waarmee ze nu 10 miljoen mannen én vrouwen per maand bereiken. Hiermee is de naamswijziging naar [M]media niet alleen een logisch gevolg maar vooral ook de basis voor een bredere [...]
Mannenmedia breidt netwerk uit met Skoften, Nederland Mobiel & AutoVoorU
Mannenmedia heeft zijn netwerk versterkt met drie nieuwe titels: Skoften, Nederland Mobiel & AutoVoorU. Met deze gloednieuwe publishers wordt zowel het lifestyle netwerk als het occasion netwerk versterkt. Skoften Skoften is al jaren een veelbezochte site met alles wat je maar kan vinden op het internet. Door middel van [...]
Overzicht: deze grote sportevenementen komen er aan (of zijn al bezig)
Het Corona virus heeft ervoor gezorgd dat veel (sport)evenementen in 2020 gecanceld of verplaatst zijn. Dit had natuurlijk een enorme impact, maar werd ook deels opgevangen door online sportevenementen. Nu alles weer op gang begint te komen is het handig om alle sportevenementen op een rij te zetten: Formule [...]
Zo genereer je meer social media verkeer met de Social Native uiting
Social Native op GPUpdate.nl Sinds een aantal maanden is het mogelijk om bij [M]media social native toe te passen. Indien een adverteerder de vraag heeft om meer aandacht en bereik te genereren aan hun eigen social media account of post, dan kan social native een goede oplossing [...]
AR Filters in 2020
Sinds Snapchat in april 2017 de World Lenses uitbracht, zijn Augmented Reality (AR) filters enorm populair geworden. Al snel volgden Facebook en Instagram hetzelfde pad als Snapchat en introduceerde zij Camera Effecten, wat later Spark AR genoemd zou worden. Spark AR is een programma wat het mogelijk maakt om je [...]
Mannenmedia breidt netwerk uit met Femmefab en Summit Media
Om nog bredere oplossingen aan te bieden aan adverteerders hebben wij ons netwerk uitgebreid met het vrouwennetwerk van Femmefab en het netwerk van Summit Media, bestaande uit Jumbo supermarkten, Deen supermarkten en Smulweb.nl. Femmefab Waar Mannenmedia zijn focus heeft op mannen, heeft Femmefab zijn focus op vrouwen/gezinnen. Enkele grote [...]
Virtuele 24h van Le Mans met Max Verstappen op 13 & 14 juni 2020
Op 13 en 14 juni vindt de officiële virtuele 24 uur van Le Mans plaats. Gisteren is bekend geworden dat Max Verstappen de wagen deelt met collega F1-coureur Lando Norris. Op papier één van de grote favorieten voor de winst. De grote automerken zoals Toyota, Corvette, Ferrari, Porsche, Aston [...]
Zo profiteer je tijdens de Vaderdagspecial van 25% korting
Ook dit jaar heeft Mannenmedia weer een niet te missen Vaderdagspecial. Weer beter dan vorig jaar; Mannenmedia is namelijk gegroeid met verschillende interessante titels in het mannen en vrouwen umfeld welke perfect aansluiten op deze dag, waarop alle vaders weer even in het zonnetje gezet worden. 25% korting op [...]
Platform161, Adhese en Mannenmedia optimaliseren programmatic media buying keten
Platform161 optimaliseert en verkort media buying keten en creëert win-win situatie voor publishers en adverteerders. De programmatic buying keten kent vele inefficiënties, waardoor adverteerders niet optimaal gebruik kunnen maken van de mogelijkheden die uitgevers bieden. Platform161 heeft als eerste in Nederland samen met Adhese een grote en innovatieve stap gezet [...]
Dit is de nieuwe conversational lead banner
Sinds deze maand is het mogelijk om bij Mannenmedia conversational lead banners in te zetten. In de banner wordt een conversatie gestart, waarbij de consument zijn voorkeuren/idealen kan aangeven in de banner. Een aantal adverteerders zijn nu al lyrisch over de resultaten van deze banner en wel vanwege het [...]
Deze sportevenementen gaan wel door in 2020
Het Corona virus heeft ervoor gezorgd dat veel (sport)evenementen in 2020 gecanceld of verplaatst zijn. Dit heeft natuurlijk een enorme impact, maar wordt ook deels opgevangen door online sportevenementen. Wielrenners nemen het tegen elkaar op via Zwift en Formule 1-coureurs strijden via F1 2020, iRacing en andere online racingplatformen. [...]
5 Content Marketing Trends in 2020
Content marketing veranderd constant. In het huidige marketing landschap wordt online steeds dominanter, waardoor het implementeren van een relevante content marketing strategie belangrijker wordt. Niet alleen content marketing is aan het veranderen: ook de behoeften van de mensen die deze content consumeren veranderd. Het is daarom van belang voor [...]
4 SEO trends voor 2020 en hoe je er op in kunt spelen
SEO blijft in 2020 een agendapunt voor veel bedrijven. Hoe blijf je zichtbaar? In deze tijd van het Coronavirus, thuiswerken, en waar misschien taken stil liggen, kan SEO oppakken een mooie kans zijn. In deze handleiding bespreken we vier belangrijke SEO trends, maar geven we ook oplossingen hoe je op [...]
Dit is de Mannenmedia Teamupdate van maart 2020
De afgelopen maanden zijn er een aantal verschuivingen geweest in het team van Mannenmedia. We hebben helaas afscheid genomen van onze Head of Sales Ruud, die na bijna 9 jaar de Suikersilo-West inruilt voor een nieuwe, verdiende uitdaging. Wij wensen hem heel veel succes in de toekomst, maar allereerst [...]
Even voorstellen: Lennart den Exter
We stellen je graag voor aan onze collega Lennart den Exter. Op 1 februari is hij het team van Mannenmedia komen versterken. Als onze nieuwe Account Manager is hij dan ook meer dan welkom. Om hem wat beter te leren kennen hebben we hem een aantal vragen gesteld aan de [...]
Even voorstellen: Wing Chee Ng
Tot ons genoegen hebben wij onze nieuwe collega Wing Chee Ng bij Mannenmedia mogen verwelkomen. Zij zal de functie van Account Manager gaan bekleden. Meer weten over Wing? Onderstaand stelt zij zich graag verder voor aan jullie aan de hand van een Q&A. Hoe zou je jezelf in drie woorden [...]
8 Display Advertising Tips Voor 2020
Starten met Display Advertising kan best ingewikkeld zijn. In een digitale wereld waarin we vastgelijmd zijn aan onze beeldschermen worden veel advertenties als ruis gezien. Het is daarom belangrijk om de juiste advertentie en doelgroep bij elkaar te brengen om een optimaal resultaat te behalen. In dit artikel bespreken [...]
Schiet raak met Mannenmedia tijdens het EK voetbal
Het EK Voetbal vindt plaats en Nederland is eindelijk weer van de partij. Op 12 juni 2020 zal in Rome de eerste wedstrijd gespeeld worden voor het EK 2020 tussen Turkije en Italië. Het EK voetbal 2020 is het eerste EK dat geen gastland zal hebben, aangezien het toernooi [...]
Even voorstellen: Thom Heling
We stellen je graag voor aan onze collega Thom Heling. Midden oktober is hij het team van Mannenmedia komen versterken. Als onze nieuwe digital campaign manager is hij dan ook meer dan welkom. Om hem wat beter te leren kennen hebben we hem een aantal vragen gesteld aan de hand [...]
Even voorstellen: Yeray Calle Aragones
We stellen je graag voor aan onze collega Yeray Calle Aragones. Op 1 oktober is hij het team van Mannenmedia komen versterken. Als onze nieuwe Growth Hacking Trainee is hij dan ook meer dan welkom. Om hem wat beter te leren kennen hebben we hem een aantal vragen gesteld aan [...]
Download nu onze whitepaper – ‘Hoe branded content deel uit kan maken van jouw sportmarketingstrategie’
Lees waarom het inzetten van branded content jouw sportmarketingstrategie aanzienlijk kan verbeteren. Ook in de sportwereld wordt branded content gebruikt om bijvoorbeeld meer interactie te creëren met fans. Tijdens grote sportevenementen zien sportsites een stijging in het aantal bezoekers. Daarom is het een uitgelezen kans [...]
Mannenmedia versterkt Formule 1-netwerk met GPToday.net
Formule 1 wordt alsmaar populairder in Nederland. Met een snellere auto voor Max en de GP van Zandvoort in 2020 is er veel moois om naar uit te kijken. Daarnaast heeft Mannenmedia naast Racingnews365, GPUpdate, Motorsport & Grandprix33 nu ook GPToday.net toegevoegd aan het Formule 1-netwerk. GPToday.net Sinds 2003 behoort [...]
5 tips voor online adverteren tijdens de feestdagen
Geloof het of niet, het einde van het jaar is alweer in zicht. Veel mensen maken zich al op voor de feestdagen, en adverteerders hopen het jaar goed af te sluiten tijdens de belangrijkste verkoopperiode van het jaar. Om als adverteerder goed van start te gaan hebben we hier [...]
Zo speel je met jouw merk in op de feestdagen
Het einde van het jaar is in zicht. Veel mensen en merken maken zich al op voor dagen als Black Friday (29 nov), Cyber Monday (2 dec), Sinterklaas (5 dec), Kerst (24,25 & 26 dec) en de jaarwisseling. Vorig jaar trokken de consumenten in Nederland 58 miljoen keer hun [...]
Mannenmedia als eerste in Nederland over op server side header bidding van Adhese
Mannenmedia, de one-stop-shop om mannen digitaal te bereiken, heeft een primeur in Nederland met de overstap op server side header bidding. Daarvoor gaat Mannenmedia een samenwerking aan met Adhese. Mannenmedia werkte al heel lang met impression forwarding in Google Ad Manager, waarbij de advertentieruimte via bepaalde percentages werd verdeeld over [...]
Even voorstellen: Thijs van der Hoorn
We stellen je graag voor aan onze collega Thijs van der Hoorn. Op 1 juli is hij het team van Mannenmedia komen versterken. Als onze nieuwe Digital Campaign Manager is hij dan ook meer dan welkom. Om hem wat beter te leren kennen hebben we hem een aantal vragen gesteld [...]
Even voorstellen: Siem Prins
Mannenmedia heeft wederom een nieuwe collega: Siem Prins. We stellen je graag aan hem voor. Op 25 juni is hij het team van Mannenmedia komen versterken als Marketing & Communicatie medewerker. Natuurlijk willen we allemaal wat meer over hem weten en daarom hebben we hem een paar vragen gesteld aan [...]
Mannenmedia breidt netwerk uit met lifestyle channel naast automotive en sport
Mannenmedia gaat de samenwerking aan met verschillende lifestyle publishers, om adverteerders nog beter te bedienen en hun bereik te vergroten in de niches mannen, automotive, sport en lifestyle. Mannenmedia, de one-stop-shop om mannen digitaal te bereiken, heeft het sterkste mannennetwerk van Nederland met ruim 50 verschillende websites en apps. Daarmee [...]
Even voorstellen: Roxanne van Ark
Mannenmedia heeft wederom een nieuwe collega. We stellen je graag aan haar voor. Op 1 maart is zij het team van Mannenmedia komen versterken als Campaign Manager. Natuurlijk willen we allemaal wat meer over haar weten en daarom hebben we haar een paar vragen gesteld aan de hand van een [...]
Samenwerking Mannenmedia en TwinSight Media
Duurzaam adverteren en milieuvriendelijke campagnes, ook in de media wordt het belangrijker. Daarom zetten Mannenmedia en TwinSight Media samen een eerste stap naar duurzaam adverteren. TwinSight Media levert het volledig watervrije Mr.Friendly urinoir en heeft een landelijk netwerk opgebouwd van watervrije urinoirs. De urinoirs hebben een ingebouwde mediaspeler om op [...]
Mannenmedia gaat samenwerking aan in Digital Out Of Home met MMD Media, Twinsight Media en Opvallen.nl
Mannenmedia gaat de samenwerking aan met Digital Out Of Home specialisten MMD Media, Twinsight Media en Opvallen.nl, om klanten nog beter te bedienen en hun bereik te vergroten in de niche mannen, automotive, sport en lifestyle. Mannenmedia, de one-stop-shop om mannen digitaal te bereiken, heeft het sterkste mannennetwerk van Nederland [...]
Even voorstellen: Evelyn Ribel
Mannenmedia heeft wederom een nieuwe collega. Uiteraard stellen wij je graag aan Evelyn voor. Op 1 oktober is zij het team van Mannenmedia komen versterken als onze nieuwe Junior Campaign Manager. Natuurlijk willen we allemaal wat meer over haar weten en daarom hebben we haar een paar vragen gesteld aan [...]
Even voorstellen: Nick den Hartigh
We stellen je graag voor aan onze collega Nick den Hartigh. Op 1 juni is hij het team van Mannenmedia komen versterken. Als onze nieuwe branded content & social media specialist is hij dan ook meer dan welkom. Om hem wat beter te leren kennen hebben we hem een aantal [...]
Check de aftermovie
Eerder berichten we al over de Suzuki Swift Redactie Race met de Fullvideo Skin. Nu het volgende bericht over deze campagne. We hebben een universele aftermovie gemaakt van de Redactie Race voor op Nederlands grootste online automotive platformen! Benieuwd?
Fullvideo Skin
Samen met Weborama & Suzuki hebben we de Fullvideo Skin ontwikkeld. Als eerste in de markt en voor een zeer gave campagne waarbij bezoekers kans maken op circuitdag met hun favoriete redactie. De video heeft een maximale duur van 30 seconden en de call to action is net als bij [...]
Even voorstellen: Tobias Evers
We stellen je graag voor aan Tobias Evers. Per 1 juli heeft Tobias het team van Mannenmedia versterkt. We zijn erg blij met de komst van Tobias, die zich voor een groot deel gaat richten op de verkoop van branded content. Onderstaand stelt hij zich graag verder voor aan jullie aan [...]
Even voorstellen: Julia Ording
Tot ons genoegen hebben wij onze nieuwe collega Julia Ording bij Mannenmedia mogen verwelkomen. Zij zal de functie van Junior Campaign Manager gaan bekleden, een erg belangrijke schakel tussen de klant, sales en operations. Meer weten over Julia? Onderstaand stelt zij zich graag verder voor aan jullie aan de hand [...]
Even voorstellen: Julia & Charlotte
Sinds vorige maand hebben we twee nieuwe collega’s aan ons team mogen toevoegen. Graag stellen ze zich graag aan je voor! Hi Julia en Charlotte! Hoe zou je jezelf in drie woorden introduceren, of wat typeert jou? Julia: Empathisch, warm en passievol. Charlotte: Ik sport graag, in de zomer [...]
Stefan Theunissen genomineerd voor De Programmatic Awards 2018
Met trots mogen we melden dat onze Head of Programmatic Trading & Audiences, Stefan Theunissen, genomineerd is voor Sales Evangelist binnen De Programmatic Awards! Stem vóór 4 juni op Stefan Theunissen Onder Sales Evangelist verstaat IAB Nederland het volgende: “De sales evangelist is een ware ambassadeur voor programmatic. Wie [...]
Zo bereiken wij mannen ook tijdens de vrijmibo
Je zou denken dat het erg lastig is om de Nederlandse man te bereiken tijdens de vrijmibo. Als het een goede vrijmibo betreft zit immers niemand op zijn telefoon op ons netwerk. Nee, voor de vrijdagmiddag kiezen wij voor een hele andere aanpak. We bereiken de Nederlandse man op het [...]
Bereik amateurvoetballend Nederland nu ook in de Voetbal.nl app
Waar het al mogelijk was om te adverteren op Voetbal.nl, heeft Mannenmedia inmiddels ook de vernieuwde Voetbal.nl app aangesloten. Vanaf heden is het mogelijk om te adverteren binnen deze app, die veelvuldig door Nederlandse amateurvoetballers gebruikt wordt. Nieuwe inventory De app heeft maandelijks 1.200.000 actieve gebruikers (stand 1 januari 2018), [...]
Piek tijdens het weekend!
Met Autobahn.eu (650.000 uniek), Autobahn.eu/max33 (500.000 uniek), Autoblog.nl (1.200.000 uniek), Motorsport.com (600.000 uniek) en GPUpdate.nl (1.500.000 uniek) bereiken we veruit de meeste Formule 1-fans in Nederland. Met de start van het Formule 1-seizoen en enkele andere grote sportevenementen in de planning, zal het bezoekersaantal op het grootste sportnetwerk van Nederland [...]
Dit zijn de beste mobiele formaten voor 2018!
Mobile web verkeer groeit elk jaar verder door en daarmee de kansen om jouw targetgroup te bereiken. Welke formaten zijn impactvol, maar niet te opdringerig? Interscroller Wij kiezen voor de vernieuwde Interscroller: visueel ijzersterk, volledig responsive en kan cross device ingezet worden. Bij het scrollen van de pagina [...]
Voetbal international voegt zich bij Mannenmedia
Utrecht, 6 december 2017 – Voetbal International (VI) besteedt zijn operationeel beheer voor programmatic advertising uit aan Mannenmedia. VI wil zo het bereik onder de doelgroep mannen maximaal benutten en zijn advertentie-inkomsten verder laten groeien. VI kiest het bedrijf vanwege de uitgebreide advertentietechnologie, de specifieke kennis op het gebied van Programmatic Trading en [...]
WINTER IS COMING… tijd voor de wintercheck
Nog even en dan is het zover; nachtvorst, gladde wegen, hagel, natte sneeuw en regen. Winter is coming, en dus hoog tijd voor autobezitters om hun auto winterklaar te maken. Met ons netwerk bereiken we heel autorijdend Nederland, dus waar anders dan op ons netwerk zou je de boodschap over [...]
5 opvallende primeurs tijdens de IAA Frankfurt
De IAA in Frankfurt staat garant voor primeurs en de laatste trends op Automotive gebied. Als Nederlands grootste online automotive-netwerk was Mannenmedia aanwezig op de IAA om op de hoogte te blijven van alle modellen die de komende tijd worden gelanceerd en om bij te blijven met de nieuwste trends [...]
Mannenmedia zet in op video
De toekomst voor online video ziet er rooskleurig uit. We zien al tijden een stijging in het aantal video-views, en deze stijging lijkt nog flink door te zetten. Om de inzet van video-advertising op ons netwerk voor de adverteerder zo goed mogelijk te faciliteren, hebben we de laatste tijd flink [...]
Pak je moment tijdens voetbalwedstrijden of Formule 1!
Steeds meer adverteerders hebben de truc door; inspelen op grote evenementen zoals een topwedstrijd in het voetbal of een Formule 1 race. Tijdens deze sportevenementen wil het bereik per dag regelmatig tot 350% stijgen! Op deze dagen is het dus een must om zichtbaar te zijn. Bij inzet van bijvoorbeeld [...]
In de startblokken voor het nieuwe Formule 1 seizoen
Over iets meer dan een maand is het alweer zover; op 26 maart vindt de start van het Formule 1 seizoen plaats; een moment waar elke liefhebber reikhalzend naar uitkijkt. Ook wij bij Mannenmedia kunnen niet wachten op de mooie raceweekenden, en met de goede prestaties van held Max belooft [...]
Nieuw formaat: Integrated Article Block
Sinds kort is het mogelijk om binnen ons netwerk op een vaste positie onderaan een artikel te adverteren. Met het Integrated Article Block adverteer je op een zeer relevante plek, die optimaal in beeld is bij het lezen van een artikel. Door op een subtiele manier tekst en afbeelding te [...]
Flitsmeister viert 1 miljoen actieve gebruikers
- Edit: juli 2018 | Flitsmeister telt inmiddels 1,3 miljoen actieve gebruikers per maand. - November 2016 | Flitsmeister heeft de mijlpaal van 1 miljoen actieve gebruikers behaald. Hiermee is het veruit de grootste gratis verkeersapp van Nederland en België. Om dit te vieren is de app voor Android en iOS [...]
‘Mobiele interscroller als prettig ervaren’
Je komt ze met met enige regelmaat tegen: de ‘scroller’ advertentie. Op het web, maar steeds vaker ook op het mobiele scherm. Zo zette wij de interscroller al voor meerdere merken in, waaronder Nike, Vodafone en Samsung. Dit advertentieformaat wordt door de consument als minder storend ervaren. De interactie met [...]
Content in het vizier – beoordeel op méér dan impressies en clicks
Om de adverteerder meer insights terug te geven, meten we sinds begin dit jaar de viewability op alle sponsored content. Zo kunnen we niet alleen de ‘platte’ cijfers teruggeven, maar laten we zien hoe de artikelen écht gepresteerd hebben. Een artikel dat vaak is geopend, maar waar de gemiddelde [...]
Even voorstellen: Sara Pfann
Sinds kort hebben wij een zeer vlotte dame aan ons team mogen toevoegen! En Sara is niet alleen vlot als persoon; ook bij het stoplicht zal je haar niet bijhouden. Meer weten over onze nieuwe collega? Graag stelt ze zich aan je voor! Hi Sara! Hoe zou je jezelf [...]
Even voorstellen: Stefan Theunissen
Is het mogelijk; wonen in het prachtige Limburg, en werken in Amsterdam? Onze nieuwe collega Stefan Theunissen laat zich door de afstand niet tegenhouden, en is ons team sinds kort komen versterken. Als opvolger van Sevrin is Stefan werkzaam als Head of Programmatic Trading & Audiences. Graag stellen we [...]
Mannenmedia scoort ook met Formule 1
Ook in 2016 blijft Mannenmedia haar marktpositie verder versterken. Door de populariteit van coureur Max Verstappen is het bereik van GPUpdate, het online platform voor autosport, verdubbeld naar 1,4 miljoen unieke bezoekers per maand. Daarnaast is het online advertising netwerk recent uitgebreid met Racingnews365.nl. Omzetgroei Jouke Tjeerdsma, Managing Director: “Mannenmedia [...]
Vier nieuwe titels versterken automotive channel
Mannenmedia heeft zijn automotive channel versterkt met vier nieuwe titels: Autovisie.nl, Speurders.nl, AutoVandaag.nl en LeaseAutoVandaag.nl. Met 30 automotive platformen bereikt het online advertising netwerk maandelijks ruim 5,5 miljoen autogebruikers, autokopers en autoliefhebbers. TMG titels Sjoerd van der Meijden, Sales Director: “Mannenmedia is bijzonder verheugd met de twee nieuwe titels van [...]