Social media

Social media domineren al jaren ons schermgebruik. Toch verandert het gebruik continu. Zo groeien social media als TikTok in populariteit, terwijl Facebook gebruikers ziet vertrekken.

Welke social media moet je nu inzetten voor jouw merk? En hoe zet je die zo goed mogelijk in? Wij nemen je graag mee in de snel veranderende wereld van social media advertising.

Als bedrijf kun je moeilijk meer om social media advertising heen. De dagen dat je simpelweg op social media kon posten en al je volgers het zagen zijn helaas voorbij. Met advertising zorg je ervoor dat jouw doelgroep wel jouw bericht en boodschap te zien krijgen.

Met de enorme advertentiemogelijkheden die de verschillende social media bieden, is het belangrijk dat je goed weet wat je doet wanneer je investeert in social media advertising.

Verschillende social media platformen

De keuze van social media platform hangt af van de doelgroep die je wil bereiken. We hebben de belangrijkste platformen voor je op een rijtje gezet.

Facebook

Facebook is het social media platform met de meeste gebruikers ter wereld, dat overigens een stabiel en betrouwbaar advertentieplatform aanbiedt. Naast het grote bereik biedt Facebook gedetailleerde segmentatie opties van demografie tot lookalike doelgroepen. Ook zijn de visuele mogelijkheden groot op Facebook.

Instagram

Instagram biedt adverteerders de kans om via creative foto’s of video’s hun doelgroep te bereiken. Het platform is extreem visueel, waarbij gebruikers aangezet worden tot het liken van een groot aantal berichten. Dankzij 1 miljard gebruikers wereldwijd bereik je met Instagram de meest uiteenlopende doelgroepen.

Twitter

Twitter is een goed marketingkanaal voor het genereren van leads en traffic naar je website. Dit netwerk biedt interessante social advertising opties. Zo kun je als adverteerder campagnes creëren afgestemd op verschillende doelstellingen (conversie, leads, app installaties, etc.).

YouTube

Op Youtube kun je adverteren met videocontent. Videomarketing op Youtube komt het dichtst in de buurt bij traditioneel adverteren op TV. Social media advertising op YouTube kan bijvoorbeeld gedaan worden door een videoadvertentie voor een video te tonen of door zichtbaar te worden in Youtube zoekresultaten.

TikTok

TikTok laat gebruikers video’s van 15 seconden bewerken en delen met ingebouwde filters, effecten, en muziek. Met bijna de helft van de gebruikers jonger dan 25 jaar is TikTok het perfecte kanaal om jongeren te bereiken.

Voordelen social media

  • Zeer groot en divers bereik, met uitstekende targetting mogelijkheden

  • Resultaten erg goed meetbaar

  • Tussentijds bijsturen

social media

Hoe [M]media jou kan helpen

Om effectief te adverteren via social media is een duidelijke strategie nodig. Een doelgerichte strategie draagt uiteindelijk bij aan het behalen van de gewenste campagnedoelstellingen. Wij helpen je graag bij het ontwikkelen van een slimme social media advertising strategie.

De juiste doelgroepkeuze en campagnedoelstellingen staan hierbij centraal. Zetten we in op awareness, engagement of conversie? Dit bepaalt uiteindelijk de keuze en inrichting van je campagne.

Wil je jouw product of dienst beter onder de aandacht brengen via social media? Neem dan gerust contact met ons op. Dan zorgen we samen voor een krachtig resultaat.

Geïnteresseerd?

Neem vrijblijvend contact met ons op!

Neem contact op