Branded content

Branded content is een subtiele manier van adverteren. In plaats van dat je bijvoorbeeld banners plaatst op een website, publiceer je als merk inhoudelijke content. Merken kunnen deze content zelf ontwikkelen, of de redactie van een website hiervoor betalen. In de content is er een duidelijke link met het merk.

Bij branded content informeert het merk in plaats van dat het iets probeert te verkopen. Zo kan het merk zichzelf en de boodschap van hun merk op een subtiele manier presenteren, waardoor het niet opdringerig over komt.

De beste stukken branded content brengen verhalen over die hun doelgroep boeit en inspireert. Dit zorgt voor een sterkere emotionele binding met het merk, met positieve associaties. Branded content kan online vaak eenvoudig gedeeld worden. Goede branded content heeft hierdoor de potentie om viral te gaan.

De meest gebruikte vormen van online branded content zijn de advertorial en het redactionele artikel. Deze lijken soms erg op elkaar, maar werken wel anders. Een redactioneel artikel is een geschreven artikel over een specifiek onderwerp. Deze is doorgaans gemaakt door een gesponsorde samenwerking. Een advertorial lijkt qua opmaak en structuur op een nieuwsbericht maar heeft duidelijk een commerciële insteek. Veelal gaat een advertorial over bepaalde kenmerken van een product, die op al dan niet subtiele wijze worden aangeprezen. Een advertorial klikt ook door naar de website van het merk, terwijl je bij een redactioneel artikel op de website van de publisher blijft.

We noemen deze vormen van branded content ook wel fixed redactioneel artikel en fixed advertorial. Met fixed bedoelen we dat deze artikelen altijd op een vaste plek op de website staan, in tegenstelling tot banners die telkens ergens anders worden uitgeserveerd.

Voordelen branded content

  • Het is niet indringend

  • Het creëert een emotionele binding met het merk

  • Het heeft de potentie om viral te gaan

branded content

Hoe [M]media jou kan helpen

Binnen het ruime netwerk van [M]Media zijn heel veel mogelijkheden voor branded content. Wij helpen je graag bij het ontwikkelen van een effectieve branded content strategie. Met jouw doelstelling en budget in gedachten bekijken we de opties en helpen we je jouw verhaal zo goed mogelijk over te brengen.

De redacties van de websites binnen ons netwerk hebben ruime ervaring met het ontwikkelen van gesponsorde artikelen.

Ze weten welke content het beste werkt op hun kanalen. Het is belangrijk dat de content zo goed mogelijk aansluit bij het gekozen platform.

Wil je jouw doelgroep op een aantrekkelijke manier bereiken via branded content? Neem dan gerust contact met ons op. Dan zorgen we samen voor een krachtig resultaat.

Geïnteresseerd?

Neem vrijblijvend contact met ons op!

Neem contact op